Dansk English

Toolbox - Undervisning på store hold

Active_teach_100Aktiverende undervisning

Active_student_100Aktive studerende

Feedback_100

Feedback på Læring

Samarbejde_100Samarbejde, kommunikation og relationer

Værktøjskasse til "Undervisning på store hold"


Activ_Teach_200 Værktøjer til støtte for princippet "Aktiverende undervisning".

Præsentation:

WWW_100Prezi: Dynamiske præsentationer

WWW_100Interaktive whiteboards: Løbende og tilpassede noter

WWW_100Powerpoint: Mulighed for at inkorporere Poll Everywhere

 

Italesættelse, refleksion, spørgsmål, problemløsning og diskussion

PDF_100Think-pair-share: Individuel refleksion, parvis diskussion og fælles deling af pointer

Word_100One-minute-paper: Afgrænset tid til individuel skriftlig refleksion

Void_100Minitests: Små faglige tests af fx forrige uges emne

Void_100Læringsunderstøttende handouts: Handouts der aktiverer og faciliterer læring.

PDF_100Student response systems: Svar fra alle studerende på en gang fx afstemningsspørgsmål.

WWW_100Andet: Begrebskort, Peer discussion, Cases, Padlet.

 

WWW_100SDU Universitetspædagogik her udviklet VIB - "Værktøj til Implementering af Bærende principper". Værktøjet er beskrevet på SDU Universitetspædagogiks hjemmeside.


 Active_200 Værktøjer til støtte for princippet "Aktive studerende".

Fagligt stof

WWW_100Introduktionsvideoer

WWW_100Instruktionsvideoer (metode)

WWW_100Interaktive videoer

Void_100e-bøger med interaktive elementer, fx flash Cards

Refleksion, italesættelse, spørgsmål, problemløsning, diskussion

WWW_100Blog

WWW_100Online skrivning med peer feedback

PDF_100Readiness assurance tests (del af Team-based Learning-modellen)

WWW_100Test, Minitest

Void_100Online forberedelsesopgaver

PDF_100Case-opgaver

WWW_100Diskussionsforum


Feedback_200 Værktøjer til støtte for princippet "Feedback på læring".

Alle former for feedback

PDF_100Rette skemaer (Rubrics) er et nyttigt feedback-redskab, uanset hvem der giver feedback. Rubrics tydeliggør i skemaform opgavens forventede delelementer, og gradinddeler hvad der skal opfyldes for at en besvarelse fx er uacceptabel, acceptabel eller over forventning. Rubrics kan således bruges forventnings afstemmende over for studerende, som guideline under de studerendes opgavebesvarelse og som ensretning af forskellige bedømmeres vurdering af opgaverne.

Generel feedback

WWW_100Interaktive videoer

WWW_100Videoer med generel feedback

Feedback fra instruktorer

WWW_100Vejledende løsninger (VUF eksempel 7, 8 & 14)

Peer feedback

PDF_100Peer feedback (fx i Blackboard eller Peergrade)

Selvevaluering

WWW_100E-tests med indbygget feedback/respons (VUF eksempel 14)

WWW_100Portfolio (se eksempel 8 & 21 i VUF)


Samarbejde_200 Værktøjer til støtte for princippet "Samarbejde, kommunikation og relationer".

PDF_100Think-pair-share

Void_100Discussion boards

WWW_100Peer discussions: SDUUP Nyhedsbreve  "Peer feedback og Peergrade" og "Frie og åbne online værktøjer: Padlet, Google Docs og Prezi"

WWW_100Peer instruction

Void_100Gruppeafleveringer

PDF_100Blended Learning