Dansk English

Praksiseksempler - Vejledning

Large_class_200  Praksiseksempler - Vejlederroller - fra TEK undervisere:


Formidling af krav til projektrapporten.

PDF_100Med henblik på at formidle de formelle krav vedrørende rapportskrivning har Mail_100 Christina Askløf udarbejdet en ”Guide til rapportskrivning” til første semester på Integreret Design.


Anvendelse af opponentgrupper ved faseoverdragelse/midtvejsevaluering

PDF_100Christina Askløf anvender opponentgrupper under faseoverdragelse på Integreret Design. Opponentgruppen gennemlæser en anden gruppes rapport og giver gruppen feedback på arbejdet. Til brug for de studerende på 1. semester er der udarbejdet en plan for faseoverdragelsen samt vurderingspunkter for opponentgruppen.


Krav til de studerendes refleksion over processen

PDF_100I projektarbejdet "Expert in Teams" stiller Ib Christensen krav om udfærdigelse af en individuel refleksionsrapport - ud over den faglige rapport.  Den individuelle refleksionsrapport skal indeholde refleksion over projektarbejdet og dens studerendes bidrag til projektet. Rapporten indgår i bedømmelsesgrundlaget.


Vejledning af tværfaglige projektgrupper - Expert in Teams

Mail_100I "EiT" er underviserne facilitatorer. I tværfaglige 5-6 personers grupper skal de studerende i kurset producere en innovation indenfor et tematiseret område. I det praktiske arbejde med innovationen tilegner de studerende sig erfaringsbaseret læring med en innovationsproces og en tværfaglig samarbejdsproces. Facilitators opgave er, at hjælpe de studerende med at reflektere over samt eksplicitere denne erfaringsbaserede læring. Facilitators opgave er ikke at være ekspert i hverken innovation eller det tematiserede område for den konkrete innovation. Inden en SDU underviser er klar til EiT, skal han/hun igennem et facilitatorkursus. Yderligere oplysninger Steffen Kjær Johansen.


Vejledning af flere grupper/mange studerende inden for samme tema

PDF_100SDU-UP har i et nyhedsbrev beskrevet klynge- og gruppevejledning. Her findes desuden link til eksempler. Nyhedsbrev juni 2018.

PDF_100Eksempel på klyngevejledning fra Produktioningeniøruddannelsen